Sunday, November 13, 2011

Taik Football Manager

nak main keeper ke sweeper keeper..
nak pakai ball playing defender ke limited defender
nk pkai 2 centre midfield ke nak tarik satu jadi dm atau anchorman
nk pkai playmaker ke nak pakai twin striker
nak pakai winger ke inside forward
nak pkai drill cross ke float cross.... 



hmm.. kenapa la wujud game macam ni. game yg mencamtumkan dua kegemaran aku, bola dan pemikiran kreatif. kalau peminat bola dapat main PES atau FIFA memey la best, aku pun taik PES jugak tpi kepuasan main Football Manager (FM) ni laen.. unsur taktikal, ekperimentasi, man management, decision making, risk taking.. pergh... bila semuanya menjadi membuatkan aku berangan aku nih Jose Mourinho ataupun Pep Guardiola..

bukan semua orang boleh atau 'sanggup' main game jenis cmnih... aku try pengaruh rakan2 yg rajin main pes terutamanya master league utk try FM. tapi diorang selalu kompelin, apa menatang nih tulisan2 ja? bila nak lawan? haish mcm nilah dasar manager malaysia, tau bola tu atas padang jer.. padahal unsur2 luar padang tu yg menentukan prestasi player atas padang. ceh cakap macm expert plak aku nih..

ape2 hal pun sekarang ni aku tengah manage tim tottenham hotspur. aku tk puas hati kat tim ni, player smua baguih, aku suka barisan midfield tottenham, boleh dikatakan sangat kuat dan "diverse". tapi prestasi tottenham selalunya tak kemana.. klau dpat qualify champion keague tu dah kira bgus laa.. xpe2, lepas ni dibawah kendalian manager Azwraith Tinto, EPL kta punya..

yg kiri tu idola saya, dia boroi tpi terrer, nama dia huddlestone


cuma satu jer problem yang perlu ditegaskan disini. aku baru donlod FM2012 dan bila dah siap install tak boleh main! dah la 3 hari 3 malam aku donlod mende tu.. tutt tutt ttutt tuttt betol laa...

No comments:

Post a Comment