Thursday, January 26, 2012

Bulan Ditutup Awan

ketika aku terjumpa balik stesyen radio XFM yang sebelum ni hilang dalam setting radio aku, aku terdengar lagu Yuna, Terukir di Bintang. pehh.. sikit punya tangkap laaa... Yuna nih bagi aku memang ada "knack" of singing oldie tunes... xpuas dengar kat radio kete, sampai umah aku trus menYoutube lagu nih...
cari punya cari punya carik, terjumpa lah jugak cover Yuna untuk lagu "Bulan Ditutup Awan"

Lagu nih memang superb. Penyanyi asal dia Rokiah Wandah and rakam pada 1961. Rentak dia bagi aku ini bukan irama melayu asli tapi nampak macam err... "jazz, dub, cha-cha dan seangkatan dengannya". aku x expert nak bezakan antara genre tu lagi....

Apa-apa pun antara dua versi nih, aku pun xpasti mana satu yg better... so aku dengar dua2... heh..

versi Yuna


versi asal Rokiah Wandah



Lirik


Wahai janji setia sudah diucapkan
Aduh kata bersumpah telah ku padukan
Kini engkau pergi jauh membawa diri
Tinggal daku seorang dalam sunyi sepi


Nun bulan ditutup awan
Terkenang hati bertambah rawan


Wahai jikalau ku tahu janji mu palsu
Tentu tidak ku turut sedari dahulu


Wahai janji setia sudah diucapkan
Aduh kata bersumpah telah ku padukan
Kini engkau pergi jauh membawa diri
Tinggal daku seorang dalam sunyi sepi


Nun bulan ditutup awan
Terkenang hati bertambah rawan


Wahai jikalau ku tahu janji mu palsu
Tentu tidak ku turut sedari dahulu





2 comments:

  1. weh orang batu gajah gile dota ahahaha suke aku jumpe orang kampung

    aku asal taiping, cantik sangat lah tu geng dota neh ahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taiping belah mana tu? aku pun lama dok taiping dulu...
      Go Dota!

      Delete